Fiscalia demana 2,5 anys de presó per a Rubiales pel petó forçat a Hermoso i per coaccions

La Fiscalia també demana que se li prohibeixi comunicar-se amb la jugadora i acostar-se a ella a menys de 200 metres durant set anys i mig

RedaccióActualitzat

La Fiscalia de l'Audiència Nacional demana 2 anys i mig de presó per a l'expresident de la Federació Espanyola de Futbol (RFEF) Luis Rubiales pel petó forçat a Jennifer Hermoso en la celebració de la victòria de la selecció espanyola del Mundial de futbol, després de la final a Sydney, el 20 d'agost passat; així com de les presumptes coaccions posteriors a la jugadora.

L'acusa dels delictes d'agressió sexual i de coaccions.

També sol·licita una condemna d'un any i mig de presó per un delicte de coaccions per a l'exentrenador de la selecció femenina Jorge Vilda; per a l'exdirector de màrqueting de la Federació, Rubén Rivera, i per al director de la selecció masculina, Albert Luque.

A més de la pena de presó, la fiscal demana que se'ls prohibeixi comunicar-se amb la jugadora i d'acostar-se a ella a un radi de 200 metres durant set anys i mig, en el cas de Rubiales i durant quatre, per a la resta.

També reclama per a l'expresident de la federació inhabilitació especial per treballar en l'àmbit esportiu durant el temps de condemna i que se li apliqui la mesura de llibertat vigilada durant 2 anys.

I una indemnització de 50.000 euros per a Jennifer Hermoso; la mateixa quantitat que reclama als altres tres acusats, encara que, si escau, de manera conjunta i solidària.

L'escrit d'acusació subratlla que Rubiales va actuar de forma "sorprenent i sense consentiment ni acceptació" d'Hermoso quan, en el lliurament de medalles del Mundial, la "va subjectar el cap" amb les dues mans i li "va propinar un petó als llavis".

Pressió "constant" i "fustigació"

La Fiscalia també acusa Rubiales de pressionar de manera "constant" i reiterada la futbolista i el seu entorn perquè "justifiqués i aprovés" el petó que li va fer "contra la seva voluntat" davant "les conseqüències personals i professionals" a què podria enfrontar-se.

Unes pressions que, diu la fiscal, van començar a la sortida dels vestidors, encara en plena celebració, quan Rubiales "va instar" Jenni Hermoso a declarar públicament que el petó era consentit.

Van continuar a l'autocar, d'on "se la va obligar a baixar" perquè subscrigués un comunicat redactat per la RFEF "per ordre" de Rubiales, el "contingut del qual no compartia" i també en el vol de tornada a Espanya, on l'expresident de la RFEF, segons la Fiscalia, li va tornar a demanar que fes una declaració conjunta amb ell.

Ella va tornar a negar-se i les pressions es van traslladar al seu entorn familiar.

Una "situació de fustigació", diu la fiscal, de la qual també responsabilitza els altres tres acusats.

Rubiales vol tornar el 6 d'abril

Luis Rubiales és a la República Dominicana i, en principi, no tornarà fins al 6 d'abril.

Així ho va comunicar la seva defensa a principis de mes al jutjat que l'investiga per una altra causa, la dels suposats contractes irregulars a l'RFEF, quan ell la presidia, com el del trasllat de la Supercopa a l'Aràbia Saudita.

Els presumptes delictes que s'investiguen són els de corrupció en negoci, administració deslleial i blanqueig de capital.

En la investigació hi ha hagut fins a set detinguts. Entre ells, l'assessor jurídic de l'RFEF, Tomás González Cueto, o Ángel González Segura, directiu de l'empresa de construcció que va fer les obres a l'estadi de La Cartuja, a Sevilla, perquè s'hi poguessin disputar diversos partits de la selecció espanyola i les finals de la Copa del Rei.

ARXIVAT A:
Luis Rubiales